ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 足利短期大学研究紀要(E-ISSN 2436-004X)
  2. 第43巻 第1号

教育現場におけるコオーディネーショントレーニングの特別な支援への活用法と効果-コオーディネーション理論によるトレーニングが,特別な支援および幼児,児童,生徒の落ち着き等に及ぼす効果について-

https://ashitech.repo.nii.ac.jp/records/249
https://ashitech.repo.nii.ac.jp/records/249
efcf396c-41a3-4982-a95f-47076549e17e
名前 / ファイル ライセンス アクション
教育現場におけるコオーディネーショントレーニングの特別な支援への活用法と効果.pdf 教育現場におけるコオーディネーショントレーニングの特別な支援への活用法と効果-コオーディネーション理論によるトレーニングが,特別な支援および幼児,児童,生徒の落ち着き等に及ぼす効果について- (939.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-15
タイトル
タイトル 教育現場におけるコオーディネーショントレーニングの特別な支援への活用法と効果-コオーディネーション理論によるトレーニングが,特別な支援および幼児,児童,生徒の落ち着き等に及ぼす効果について-
言語 ja
タイトル
タイトル Utilization and effect of coordination training for special support in educational settings-Effect of Co-ordination Theory Training on Special Support and Calmness of Infants/Children/Students-
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 coordination training
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 special-needs education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 educational curriculum
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 life behavior
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 motor control
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 小野, 覚久

× 小野, 覚久

WEKO 357

ja 小野, 覚久
ISNI

ja-Kana オノ, カクヒサ

en ONO, Kakuhisa

Search repository
出島, 佑莉

× 出島, 佑莉

WEKO 469

ja 出島, 佑莉
ISNI

ja-Kana デジマ, ユウリ

en DEJIMA, Yuuri

Search repository
関根, 弘子

× 関根, 弘子

WEKO 470

ja 関根, 弘子
ISNI

ja-Kana セキネ, ヒロコ

en SEKINE, Hiroko

Search repository
佐藤, 和芳

× 佐藤, 和芳

WEKO 471

ja 佐藤, 和芳
ISNI

ja-Kana サトウ, カズヨシ

en SATO, Kazuyoshi

Search repository
伊藤, 弘行

× 伊藤, 弘行

WEKO 472

ja 伊藤, 弘行
ISNI

ja-Kana イトウ, ヒロユキ

en ITO, Hiroyuki

Search repository
縄田, 翔吾

× 縄田, 翔吾

WEKO 371

ja 縄田, 翔吾
ISNI

ja-Kana ナワタ, ショウゴ

en NAWATA, Shogo

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Various problems are piling up in current schools and school education. Longer working hours are generally pointed out, but we thought that the main factors behind this were changes in children's motor and learning abilities, as well as changes in their behavior. Since children's daily activities are greatly influenced by the educational environment, it is conceivable that changes in lifestyles due to COVID-19 are also affecting children's cognitive abilities. Currently, various efforts are being made all over the country, but there are problems such as an increase in the number of children who require special support, an increase in children in the so-called gray zone, and the inability to understand teachers' instructions even with typical development. , thought that research on more effective teaching was necessary.
In this study, we examined effective educational methods for children's special support and children's calm living behavior. Furthermore, since there are some reports from schools that the number of children who need special support is increasing due to the COVID-19 crisis, the purpose of this study is to obtain suggestions about the direction of future guidance in school education. , By interviewing teachers about past cases, training was conducted in line with the curriculum, and the contents and effects were subjectively examined. Based on case studies in kindergartens, children's centers, elementary schools, junior high schools, and special support classes, we verified the effects of the training, and examined the effects of coordination training with Mr. Araki from the perspective of behavioral science.
書誌情報 足利短期大学研究紀要第43巻第1号
en : MEMOIRS OF ASHIKAGA JUNIOR COLLEGE No.43 March,2023

巻 43, 号 1, p. 9-18, 発行日 2023-03-15
出版者
出版者 足利短期大学
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2436-004X
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:05:08.925556
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3