WEKO3
アイテム
特別支援教育に必要な肢体不自由児の心理・生理・病理に関する知識・技能 -教育的ニーズと合理的配慮に着目して-
https://ashitech.repo.nii.ac.jp/records/2000408
https://ashitech.repo.nii.ac.jp/records/20004085140c863-7068-4b14-b56e-6bbba553ae93
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-03-07 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 特別支援教育に必要な肢体不自由児の心理・生理・病理に関する知識・技能 -教育的ニーズと合理的配慮に着目して- | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Knowledge and Skills Required for Special Needs Education Regarding the Psychology, Physiology, and Pathology of Children with Physical Disabilities -Focus on Educational Needs and Reasonable Accommodations- | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Physical Disabilities | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Inclusive Education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | special education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Reasonable Accommodations | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Psychological and Physiological Needs | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
佐々木, 由美子
× 佐々木, 由美子 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper explores the psychological, physiological, and pathological aspects of children with physical disabilities, focusing on their educational needs and reasonable accommodations. These children face not only motor impairments but also psychological and cognitive challenges, such as low self-concept and social isolation during school years. Addressing these requires appropriate support and collaboration with medical professionals. Key strategies include using ICT, barrier-free environments, and Individualized Education Plans (IEPs). Enhancing "activities for daily living" fosters self-understanding and promotes social participation, expanding future opportunities. Strengthening teacher expertise through training and improved licensing systems is also essential. This study highlights pathways to help children with physical disabilities reach their full potential and thrive in an inclusive society. | |||||
言語 | en | |||||
bibliographic_information |
ja : 足利短期大学研究紀要 en : MEMOIRS OF ASHIKAGA JUNIOR COLLEGE 巻 45, 号 1, p. 45-54, 発行日 2025-03-07 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 足利短期大学 | |||||
言語 | ja | |||||
item_10002_source_id_9 | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 2436-004X | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |