ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 足利短期大学研究紀要(E-ISSN 2436-004X)
  2. 第45巻 第1号

特別支援教育に必要な肢体不自由児の心理・生理・病理に関する知識・技能 -教育的ニーズと合理的配慮に着目して-

https://ashitech.repo.nii.ac.jp/records/2000408
https://ashitech.repo.nii.ac.jp/records/2000408
5140c863-7068-4b14-b56e-6bbba553ae93
名前 / ファイル ライセンス アクション
特別支援教育に必要な肢体不自由児の心理・生理・病理に関する知識・技能.pdf 特別支援教育に必要な肢体不自由児の心理・生理・病理に関する知識・技能.pdf (1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-03-07
タイトル
タイトル 特別支援教育に必要な肢体不自由児の心理・生理・病理に関する知識・技能 -教育的ニーズと合理的配慮に着目して-
言語 ja
タイトル
タイトル Knowledge and Skills Required for Special Needs Education Regarding the Psychology, Physiology, and Pathology of Children with Physical Disabilities -Focus on Educational Needs and Reasonable Accommodations-
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Physical Disabilities
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Inclusive Education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 special education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Reasonable Accommodations
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Psychological and Physiological Needs
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 佐々木, 由美子

× 佐々木, 由美子

WEKO 359

ja 佐々木, 由美子

ja-Kana ササキ, ユミコ

en SASAKI, Yumiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper explores the psychological, physiological, and pathological aspects of children with physical disabilities, focusing on their educational needs and reasonable accommodations. These children face not only motor impairments but also psychological and cognitive challenges, such as low self-concept and social isolation during school years. Addressing these requires appropriate support and collaboration with medical professionals. Key strategies include using ICT, barrier-free environments, and Individualized Education Plans (IEPs). Enhancing "activities for daily living" fosters self-understanding and promotes social participation, expanding future opportunities. Strengthening teacher expertise through training and improved licensing systems is also essential. This study highlights pathways to help children with physical disabilities reach their full potential and thrive in an inclusive society.
言語 en
bibliographic_information ja : 足利短期大学研究紀要
en : MEMOIRS OF ASHIKAGA JUNIOR COLLEGE

巻 45, 号 1, p. 45-54, 発行日 2025-03-07
出版者
出版者 足利短期大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2436-004X
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 05:05:52.445162
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3