ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 足利短期大学研究紀要(E-ISSN 2436-004X)
  2. 第44巻 第1号

保育者養成校における実習指導の改善に関する調査研究-短期大学2年次教育実習Ⅱ実施後のアンケートをもとに-

https://ashitech.repo.nii.ac.jp/records/2000266
https://ashitech.repo.nii.ac.jp/records/2000266
fb728988-4444-4848-a074-d5fbdd613c11
名前 / ファイル ライセンス アクション
保育者養成校のおける実習指導の改善に関する調査研究.pdf 保育者養成校のおける実習指導の改善に関する調査研究.pdf (610 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-03-15
タイトル
タイトル 保育者養成校における実習指導の改善に関する調査研究-短期大学2年次教育実習Ⅱ実施後のアンケートをもとに-
言語 ja
タイトル
タイトル An Investigative Research on the improvement of Practical training at Childcare Educational Institution-Based on the questionnaire after the second-year junior college teaching practice II-
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 childcare educational institution
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teaching practice
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 questionnaire survey
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 中野, 真樹

× 中野, 真樹

WEKO 399

ja 中野, 真樹

ja-Kana ナカノ, マキ

en NAKANO, Maki

Search repository
釆澤, 陽子

× 釆澤, 陽子

WEKO 355

ja 釆澤, 陽子

ja-Kana ウネザワ, ヨウコ

en UNEZAWA, Yoko

Search repository
茂木, 克浩

× 茂木, 克浩

WEKO 367

ja 茂木, 克浩

ja-Kana モギ, カツヒロ

en MOGI, Katsuhiro

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study investigates and analyzes students' preparation status for childcare training and teaching training at childcare training schools, as well as their sense of difficulty and sense of accomplishment after completing the training. In recent years, the values and work styles of childcare students have changed, and that their academic abilities have become more diverse. There has been an increase in the number of students who express an intense sense of difficulty in practical training or are unable to complete practical training. Therefore, it is time to reexamine the conventional way of training support. Therefore, we conducted a questionnaire survey on students immediately after completing their teaching practicum II to find out how their preparation status and proficiency in childcare skills such as the piano were related to students' sense of difficulty and accomplishment after the practicum. We will clarify this and consider ways to improve training support at childcare training schools.
言語 en
bibliographic_information ja : 足利短期大学研究紀要
en : MEMOIRS OF ASHIKAGA JUNIOR COLLEGE

巻 44, 号 1, p. 37-52, 発行日 2024-03-15
出版者
出版者 足利短期大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2436-004X
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-03-05 01:21:20.561657
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3