ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 足利短期大学研究紀要(E-ISSN 2436-004X)
  2. 第41巻 第1号

特別支援学校高等部における生徒の受入れ状況と実践評価

https://ashitech.repo.nii.ac.jp/records/187
https://ashitech.repo.nii.ac.jp/records/187
f4357e38-09c6-445d-a947-c07b36931dcc
名前 / ファイル ライセンス アクション
特別支援学校高等部における生徒の受入れ状況と実践評価.pdf 特別支援学校高等部における生徒の受入れ状況と実践評価 (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-04-23
タイトル
タイトル 特別支援学校高等部における生徒の受入れ状況と実践評価
言語 ja
タイトル
タイトル A Survey on the Student Enrollment and Evaluation in Senior High School Course of Special Needs Schools
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 special needs schools
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 senior high school course
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 enrollment
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 evaluation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 池田, 法子

× 池田, 法子

WEKO 353

ja 池田, 法子
ISNI

ja-Kana イケダ, ノリコ

en IKEDA, Noriko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, I conducted a questionnaire survey on the status of the student enrollment and evaluation of educational practices at special needs schools with senior high school courses in Japan, and analyzed the results by focusing on the differences by disability type and school size. In this survey, there were 528 responses (collection rate: 52.5%). It is turned out that a large number of student tend to enroll in the special needs schools for intellectual disabilities. It is suggested that many students with intellectual disabilities from special support classes at junior high schools choose special needs schools at high school level. Besides, evaluations on school and student matching was significantly low. As for the individualized education plan, it is clear that there are large differences among schools in terms of the frequency of making plan. The overall evaluation of "cooperation with other institutions regarding graduation" and "vocational training" was high, but the evaluation of "transition support after graduation" and "support for individual needs in the curriculum" was low.(著者抄録)
書誌情報 足利短期大学研究紀要
en : MEMOIRS OF ASHIKAGA JUNIOR COLLEGE

巻 41, 号 1, p. 1-10, 発行日 2021-03-15
出版者
出版者 足利短期大学
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2436-004X
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:06:26.161381
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3