ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 足利短期大学研究紀要(E-ISSN 2436-004X)
  2. 第43巻 第1号

大泉町多文化保育・教育研究会第8回シンポジウム報告

https://ashitech.repo.nii.ac.jp/records/257
https://ashitech.repo.nii.ac.jp/records/257
51770313-8e2c-4914-ab7e-5bc8dcf7061a
名前 / ファイル ライセンス アクション
大泉町多文化保育・教育研究会第8回シンポジウム報告.pdf 大泉町多文化保育・教育研究会第8回シンポジウム報告 (403.6 kB)
Item type 報告書 / Research Paper(1)
公開日 2023-03-15
タイトル
タイトル 大泉町多文化保育・教育研究会第8回シンポジウム報告
言語 ja
タイトル
タイトル The 8th Symposium Report of Multicultural Childcare and education Workshop in Oizumi
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 multicultural childcare and education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 foreign children
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 indicators
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 curriculum of bridging phase
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Oizumi
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws
資源タイプ research report
研究代表者 佐々木, 由美子

× 佐々木, 由美子

ja 佐々木, 由美子
ISNI

ja-Kana ササキ, ユミコ

en SASAKI, Yumiko

Search repository
研究分担者
姓名 岡本, 拡子
言語 ja
姓名 オカモト, ヒロコ
言語 ja-Kana
姓名 OKAMOTO, Hiroko
言語 en
研究分担者
姓名 吉永, 安里
言語 ja
姓名 ヨシナガ, アサト
言語 ja-Kana
姓名 YOSHINAGA, Asato
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In June 2019, the Law Concerning the Promotion of Japanese Language Education was enacted. It is an urgent task for establishing a language education for foreign children in early childhood. In such an environment, the 8th symposium of the Oizumi multicultural childcare and education society was held on December 23th 2022. There were 34 participants including the topic speakers. Participants included the Oizumi Town Superintendent of Education, administrative officials from the Education Guidance Division, Welfare Division, Multicultural Cooperation Division, etc., ECEC providers, elementary and junior high school principals and teachers, and supporters of foreign families and their children. The themes of the topic presentations and designated discussions were "Challenges for Foreign Children after Entering Elementary School," "Indicators (Tentative Draft) Combining Assessment and Instruction with Grasping Language Acquisition Status," and "Future Direction of Language Education: Thinking through the Curriculum of the Early Childhood and Elementary Education Bridging Phase". It is significant that people involved in welfare and education in administrative, early childhood, and elementary school settings, as well as in research, have come together to consider the nature of language education for children whose native language is not Japanese. Once again, we shared the importance of the continuum of language education and development, which we believe has led to better support in the future.
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:05:18.417020
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3