WEKO3
アイテム
ダウン症児における早期療育の効果 -特別支援専門職である母親の子育て事例-
https://ashitech.repo.nii.ac.jp/records/2000407
https://ashitech.repo.nii.ac.jp/records/2000407bc15fe8d-33d1-4733-b0ee-49fe5980eb40
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-03-07 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ダウン症児における早期療育の効果 -特別支援専門職である母親の子育て事例- | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Effects of Early Intervention on Children with Down Syndrome -A Case Study of Parenting by a Special Education Professional Mother- | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Down syndrome | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | early intervention | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | special education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | inclusive education | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
佐々木, 由美子
× 佐々木, 由美子 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Down syndrome is a congenital condition caused by chromosomal abnormalities, often leading to developmental delays and intellectual disabilities. Early intervention is crucial in mitigating these delays and enhancing social and cognitive abilities. This study examines the case of a mother who is a special education professional and the effects of her expertise on the development of her child with Down syndrome. Through qualitative analysis of interviews, this research highlights the impact of specialized knowledge on early intervention practices, such as sensory integration and step-by-step developmental support. The findings reveal how professional expertise can improve a child's quality of life and developmental outcomes while addressing challenges in educational settings and community support systems. This study offers valuable insights for educators, parents, and policymakers aiming to optimize early intervention programs and inclusive education. | |||||
言語 | en | |||||
bibliographic_information |
ja : 足利短期大学研究紀要 en : MEMOIRS OF ASHIKAGA JUNIOR COLLEGE 巻 45, 号 1, p. 33-44, 発行日 2025-03-07 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 足利短期大学 | |||||
言語 | ja | |||||
item_10002_source_id_9 | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 2436-004X | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |