ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 足利短期大学研究紀要(E-ISSN 2436-004X)
  2. 第45巻 第1号

ダウン症児における早期療育の効果 -特別支援専門職である母親の子育て事例-

https://ashitech.repo.nii.ac.jp/records/2000407
https://ashitech.repo.nii.ac.jp/records/2000407
bc15fe8d-33d1-4733-b0ee-49fe5980eb40
名前 / ファイル ライセンス アクション
ダウン症児における早期療育の効果.pdf ダウン症児における早期療育の効果.pdf (512 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-03-07
タイトル
タイトル ダウン症児における早期療育の効果 -特別支援専門職である母親の子育て事例-
言語 ja
タイトル
タイトル The Effects of Early Intervention on Children with Down Syndrome -A Case Study of Parenting by a Special Education Professional Mother-
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Down syndrome
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 early intervention
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 special education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 inclusive education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 佐々木, 由美子

× 佐々木, 由美子

WEKO 359

ja 佐々木, 由美子

ja-Kana ササキ, ユミコ

en SASAKI, Yumiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Down syndrome is a congenital condition caused by chromosomal abnormalities, often leading to developmental delays and intellectual disabilities. Early intervention is crucial in mitigating these delays and enhancing social and cognitive abilities. This study examines the case of a mother who is a special education professional and the effects of her expertise on the development of her child with Down syndrome. Through qualitative analysis of interviews, this research highlights the impact of specialized knowledge on early intervention practices, such as sensory integration and step-by-step developmental support. The findings reveal how professional expertise can improve a child's quality of life and developmental outcomes while addressing challenges in educational settings and community support systems. This study offers valuable insights for educators, parents, and policymakers aiming to optimize early intervention programs and inclusive education.
言語 en
bibliographic_information ja : 足利短期大学研究紀要
en : MEMOIRS OF ASHIKAGA JUNIOR COLLEGE

巻 45, 号 1, p. 33-44, 発行日 2025-03-07
出版者
出版者 足利短期大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2436-004X
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 03:58:57.276390
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3