ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 足利短期大学研究紀要(E-ISSN 2436-004X)
  2. 第44巻 第1号

教員の対話から考える保育者養成と多様性-【座談会】人との関係をどう構築するか-

https://ashitech.repo.nii.ac.jp/records/2000268
https://ashitech.repo.nii.ac.jp/records/2000268
fc5997e5-6b19-40b2-9bc5-1d8dba712c78
名前 / ファイル ライセンス アクション
教員の対話から考える保育者養成と多様性.pdf 教員の対話から考える保育者養成と多様性.pdf (353 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-03-15
タイトル
タイトル 教員の対話から考える保育者養成と多様性-【座談会】人との関係をどう構築するか-
言語 ja
タイトル
タイトル Teacher Dialogue: Exploring Early Childhood Educator Training and Diversity through Conversations-【Roundtable Discussion】Building Relationships with Others-
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Roundtable Discussion
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Student Diversity
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Dialogue
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Relationship Building
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 林, 恵

× 林, 恵

WEKO 538

ja 林, 恵

ja-Kana ハヤシ, メグミ

en HAYASHI, Megumi

Search repository
茂木, 克浩

× 茂木, 克浩

WEKO 367

ja 茂木, 克浩

ja-Kana モギ, カツヒロ

en MOGI, Katsuhiro

Search repository
五十嵐, 元子

× 五十嵐, 元子

WEKO 539

ja 五十嵐, 元子

ja-Kana イガラシ, モトコ

en IGARASHI, Motoko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study explores themes that emerged through dialogues among educators in early childhood education training institutions, focusing on the complex relationship between educator training and the diversity of students. During the roundtable discussion, several key points were addressed. Firstly, it was noted that student evaluations from educators differ between assessments related to their proficiency as future educators and assessments of their personal qualities, potentially resulting in conflicting messages for many students, particularly those with diverse backgrounds. Regarding the formation of a group that embraces diverse students, it was emphasized that it goes beyond mere complementarity; instead, it involves recognizing and appreciating the inherent uniqueness of each individual and discovering the fascination in others. Additionally, the concept of "polishing completion" emerged during the dialogue, highlighting the need for an attitude that actively embraces diverse perspectives and acknowledges areas of deficiency. However, programs focusing on building relationships and cultivating the ability to recognize individuals, the foundation for embracing diversity, are currently absent from educator training curricula. This underscores the necessity of reevaluating how student diversity is perceived and encourages the exploration of new approaches within educator training programs.
言語 en
bibliographic_information ja : 足利短期大学研究紀要
en : MEMOIRS OF ASHIKAGA JUNIOR COLLEGE

巻 44, 号 1, p. 59-66, 発行日 2024-03-15
出版者
出版者 足利短期大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2436-004X
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-03-05 02:10:06.758575
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3