ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 足利短期大学研究紀要(E-ISSN 2436-004X)
  2. 第44巻 第1号

言語理解と習得のための教育方法の検討-荒木式コ・オーディネーショントレーニングの活用の妥当性-

https://ashitech.repo.nii.ac.jp/records/2000263
https://ashitech.repo.nii.ac.jp/records/2000263
3f54e7a1-dc60-4d3a-9f25-5a3fe62e5b88
名前 / ファイル ライセンス アクション
言語理解と習得のための教育方法の検討.pdf 言語理解と習得のための教育方法の検討.pdf (379 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-03-15
タイトル
タイトル 言語理解と習得のための教育方法の検討-荒木式コ・オーディネーショントレーニングの活用の妥当性-
言語 ja
タイトル
タイトル Consideration of educational methods for language understanding and acquisition-Validity of using Araki-style co-ordination training-
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 coordination training
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 motor control
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 language education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 language understanding
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 language activities
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 小野, 覚久

× 小野, 覚久

WEKO 357

ja 小野, 覚久

ja-Kana オノ, カクヒサ

en ONO, Kakuhisa

Search repository
出島, 佑莉

× 出島, 佑莉

WEKO 469

ja 出島, 佑莉

ja-Kana デジマ, ユウリ

en DEJIMA, Yuuri

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Araki-style co-ordination training is effective not only in improving children's motor skills but also in improving their academic ability, and previous studies have suggested that it is effective in improving children's academic ability in Japanese language and arithmetic. Currently, in the educational field where many issues are piling up, we thought that by introducing co-ordination training into the curriculum and language education, we might be able to expect some kind of effect on language understanding.
Therefore, in this study, we focused on language activities in the instruction of coordination training and summarized the impressions of instructors regarding its effectiveness. In addition, based on research and books related to education, I considered the theoretical background of how to use words during instruction based on the theory of Araki-style co-ordination training.
Araki-style co-ordination training is a training method that stimulates the brain through the body, leading to improvements in all movements and actions. We believe that the results can be maximized by emphasizing physicality in language understanding and language learning, and by conducting co-ordination training from an early age.
Not only the literature but also the impressions of teachers in the educational field suggest that if the problem of language understanding can be solved, there is a high possibility that the many problems in the educational field can be solved.
言語 en
bibliographic_information ja : 足利短期大学研究紀要
en : MEMOIRS OF ASHIKAGA JUNIOR COLLEGE

巻 44, 号 1, p. 5-10, 発行日 2024-03-15
出版者
出版者 足利短期大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2436-004X
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-03-05 00:44:00.358227
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3